Update Dave vanaf 2016 beschikbaar
Vanaf 2016 zal een nieuwe standaardversie van Dave, Dave 2.72, beschikbaar zijn voor Dave-gebruikers met een geldig ComfortPack. In deze update hebben we verschillende verbeteringen aangebracht. De Dave-systeembeheerders mogen in de loop van de eerste maanden van 2016 een e-mail verwachten met al de nodige informatie voor de installatie van deze update.

Naast het verbeteren van gemelde fouten, werden er nog heel wat andere zaken aan de bestaande modules aangepast . Onder andere volgende veranderingen werden doorgevoerd:

  • Algemeen
    • Database sessies toont nu ook de geïnstalleerde versie en Omnis serienummer van de gebruiker.
    • Instelling die controleert of een vertegenwoordiger verplicht is in te geven bij een contact.
    • Controle op e-mail adres houdt rekening met nieuwe domein-namen.
    • Het scherm CompanyWeb werd vereenvoudigd.
    • Op diverse plaatsen waar men een e-mail verstuurt via een SMTP-server, is het nu mogelijk om een alternatief e-mail adres van de verzender op te geven. 
  • Account
    • Wijzig historiek, met optie “Niet op rappel vermelden”.
    • Bankafschriften inlezen op basis van XML-dagafschriften. Bij het inlezen wordt o.m. ook gezocht op basis van het bankrekening nummer.
    • Bij Afschrijving is een info-veld voorzien.
  • Order Administration
    • Aankoop
      • De aankoopfactuur bijlagen van type Pad, worden nu overgenomen naar Account
      • Nieuwe toegangsbeveiliging “Wijzigen afgesloten aankoopdocumenten”

    • Verkoop
      • Bij ingave artikel verschijnt een waarschuwing als deze werd ingevuld bij artikel
      • Betalingen uitvoeren dmv ATOS betaalterminal
      • Bij het overzicht Bestellingen kan je nu voor alle geselecteerde lijnen de marge berekenen
      • Bij het afdrukken van een verkoopdocument naar scherm, en knop E-mail, worden eveneens de ingestelde e-mail teksten opgehaald zodat men niet opnieuw een begeleidende tekst moet ingeven alvorens te versturen
      • Nieuwe instelling “Actualiseren aankoopprijs serienummers”. Dit houdt in dat bij het verwerken van een levering naar factuur waarop zich artikelen met een serienummer bevinden, de juiste aankoopprijs wordt opgezocht in de aankoopdocumenten op basis van het serienummer
      • Bij het exporteren van verkooplijnen worden de kolommen verkoopeenheid en factor mee in het exportbestand opgenomen

    • Artikel
      • Nieuw veld Waarschuwing
      • Nieuw veld Merk
      • Nieuw veld Fabrikant en Artikelcode fabrikant
      • Nieuwe checkbox “Tonen op website”, kan gebruikt worden bij de Dave Web Services
      • Nieuwe checkbox “Bestelartikel” om aan te duiden dat een artikel normaal niet op voorraad wordt genomen en dus enkel op bestelling wordt aangekocht
      • Bijkomende Import mogelijkheid : de afwijkende verkoopprijzen per artikel/kleur/maat
      • Bij het doorklikken naar detail van de voorraad is er nu onderscheid gemaakt tussen totale voorraad en totale beschikbare voorraad voor enkel de hoofdmagazijnen

    • Transfervoorstel
      Verbeterde werking bij uitdelen van voorraad vanuit het vertrek-magazijn
    • Kassa
      Printen naar een kasticketprinter met El Capitan is verbeterd
    • Rapport Voorraadopvolging werd uitgebreid met kolommen In picking, In ontvangst, Beschikbaar

    • Rapport Verkoopstatistiek kan nu ook sorteren in dalende volgorde van totale omzet

  • CRM
    • Diverse verbeteringen bij het werken met Verkoopkansen

  • Time
    • Prestatiesoortgroepen, deze laten toe om prestatiesoorten te groeperen

  • Service
    • Het is nu mogelijk om een bijkomende "ter attentie van" mee te geven, die hoort bij het leveringsadres, deze kan nl. afwijken van de ter attentie van op de verkoopfactuur
    • Bij het wegschrijven van service bon naar factuur blijft de ingegeven aankoopprijs behouden
    • Het is nu mogelijk om betalingen te doen dmv ATOS betaalterminal


Een volledig overzicht van alle aanpassingen zullen de Dave-systeembeheerders samen met de informatie voor de installatie per e-mail ontvangen in het eerste kwartaal van 2016. 

Dave-gebruikers met maatwerk zullen door Just Software gecontacteerd worden nadat het maatwerk gecontroleerd is op zijn functionaliteiten in de nieuwe versie.

Mocht u tijdens de installatie van de update problemen ondervinden, dan kan u contact opnemen met onze helpdesk voor assistentie.